ISKRA III: predstavitev albuma Luise Antoni - Zveneča šelestenja

Biennale Koper 2024 - DPG Koper

tr

Rdeča nit letošnjega Biennala Koper 2024 je ogenj. Pravi ogenj festivala, ki bo od 29. 11. do 3. 12. 2024, napovedujejo 3 iskre. Festival pa bomo zaključili z žerjavico, ki bo tlela, kot pogled v prihodnost, 4. 12. 2024


Predstavitev albuma Luise Antoni
Zveneča šelestenja, od Benetk do Balkana preko Čedada, Trsta in Pirana
Vodi: Simona Moličnik
Predvajanje v živo iz Koncertne dvorane GŠ Koper - Radio Koper


Nastopajo:
Tommaso Luison, violina
Alessandra Trentin, harfa
Margherita Crisetig, saksofon
Beatrice Zonta, klavir
Francesca Cescon, flavta
Maria Iaiza, klavir
Luca Chiandotto, klavir

PROGRAM

- ll sogno après M° T 
Tommaso Luison, violina
- ...anche se lontano appoggiato sul mio cuore.... 
Alessandra Trentin, harfa
B1lэč@nk@
Margherita Crisetig, saksofon in Beatrice Zonta, klavir
- Nini sine 
Francesca Cescon, flavta in Tommaso Luison, violina
- Adelaide
Tommaso Luison, violina in Alessandra Trentin, harfa
- Vermeer
Francesca Cescon, flavta in Alessandra Trentin, harfa
- Istrska
Duo Sagitta - Maria Iaiza in Luca Chiandotto, 2 klavirja

Luisa Antoni
Rodila se je v Trstu, kjer je hkrati študirala glasbo (diplomirala iz klavirja) in univerzitetni študij (diplomirala iz filozofije) ter pozneje magistrirala in doktorirala iz filozofije glasbe. Leta 2010 je pri založbi Trauben v Torinu izdala doktorat v italijanščini, pri založbi Mladika v Trstu pa v slovenščini. Študij čembala in fortepiana je poglobila pri I. Gregolettu in E. Fadini in na številnih mojstrskih tečajih (C. Stembridge). Igrala je v komorni skupini ReSonare Consort. Po novinarskem delu na RAI FVG-FJK in Radiu 3 se je zaposlila na RTV Slovenija, slovenski nacionalni radijski in televizijski postaji, danes je kulturna novinarka v italijanski kulturni redakciji regionalnega sedeža RTV Koper-Capodistria. Kompozicijo je študirala pri F. Niedru, M. Cardiju, M. Bonifaciu, A. Corghiju, R. Vagliniju, F. Fanticiniju in S. Fontanelliju. Njene skladbe so bile nagrajene na skladateljskih tekmovanjih ter izvedene v Evropi in ZDA.

Tommaso Luison je diplomiral na konservatoriju v Vicenzi pod vodstvom G. Guglielma, pozneje pa se je specializiral pri D. Nordiu, I. Grubertu in E. Porti. Na področju komorne glasbe se je izpopolnjeval v šoli Tria di Trieste, K. Bogina in Tria Altenberg. Izvaja solistično in komorno glasbo ter sodeluje z orkestri, kot so Orchestra di Padova e del Veneto, Teatro Lirico Petruzzelli di Bari, Orchestra Regionale Filarmonia Veneta. Igral je v zasedbah, kot so Trio Malipiero, Ensemble Musagète, La Calandria, Ensemble Concordanze, Solisti Filarmonici Italiani in koncertiral po Evropi, ZDA in Aziji. Leta 2008 se je kot zmagovalec natečaja pridružil orkestru Fondazione Teatro Comunale di Bologna, kjer je deloval do leta 2021. Leta 2009 je na Univerzi v Padovi diplomiral iz književnosti in filozofije z najvišjimi ocenami in odliko. Posveča se poglobljenemu študiju baročne izvajalske prakse s posebnim poudarkom na Tartinijevi šoli. Sodeluje na mednarodnih muzikoloških konferencah in kot urednik nacionalne izdaje Tartinijevih del za založbo Bärenreiter. S priljubljenim kanalom na YouTubu širi znanje o poučevanju violine in temah, povezanih z violino v Italiji. Od študijskega leta 2021/2022 je redni profesor za violino na konservatoriju 'E. F. Dall'Abaco' v Veroni.

Alessandra Trentin se je po diplomi iz harfe v Benetkah specializirala pri E. Vio, S. Mildonianu, U. Holligerju in A. Lozerju. S koncertno dejavnostjo je začela že zelo mlada in je kot solistka in komorna glasbenica nastopala na prizoriščih, kot so Teatro La Fenice, Teatro Malibran in Teatro Goldoni v Benetkah, Teatro Duse v Asolu, Teatro Due Torri v Potenzi, Teatro Comunale v Trevisu, Wiener Saal Mozarteuma v Salzburgu, Teatro Principal v Palencii v Španiji, Sala Mozart v Bologni za ustanove, kot so S.I.E.M., Biennale di Venezia, Gioventù Musicale d'Italia, A.Gi.Mus., Festival Bellagio in Lake Como, Festival RomaEuropa, Amici della Musica di Mestre; snemala je za radio in televizijo (RAI, Swiss Radio, Radio Vaticana, Venezia Classic, zasebne radijske postaje) ter sodelovala z različnimi orkestri. Zanjo so pisali skladatelji (Amendola, Caniato, Grasso, Mancuso, Rebora, Zatti), ki so ji posvetili tudi svoja dela. Imela je številne krstne izvedbe (Alessandretti, Antoni, Baratello, Karchin, Kern, Khayami, Michielon, Razaz, Rossi, Spinosa ...). Vodi mednarodne mojstrske tečaje (Gran Teatro La Fenice v Benetkah, Nervi, Gualdo Tadino).

Margherita Crisetig je začela študij saksofona pri 12 letih pri L. Allegrettu. Leta 2003 je študij nadaljevala na konservatoriju J. Tomadini v Vidmu in kasneje na konservatoriju A. Buzzolla v Adrii (RO) pri M. Giovannelliju. Leta 2009 je diplomirala na beneškem konservatoriju B. Marcello pod vodstvom M. Vannija. Leta 2012 je na konservatoriju v Vidmu v razredu F. Paolettija pridobila akademsko diplomo 2. stopnje iz saksofona z odliko in pohvalo. Obiskovala je številne izpopolnjevalne tečaje pri različnih profesorjih, kot so E. Rousseau, M. Gerboni, F. Mondelci, M. Marzi, A. Domizi, A. Padilla in C. Delangle. Trenutno je članica več komornih zasedb, med drugim dua Sparkle s tolkalistko Francesco Hrast, dua Dispari s kitaristko Giulio Pizzolongo, tria Inspiracion, kvinteta Son du Xangô in seksteta Blackrosax. Je tudi članica pihalnega orkestra Val Isonzo in orkestra Transonica Tango. Leta 2011 je na konservatoriju J. Tomadini v Vidmu pridobila akademsko diplomo 2. stopnje iz didaktike instrumentalne glasbe. Od leta 2013 poučuje saksofon na glasbenem liceju Carducci-Dante v Trstu.

Beatrice Zonta je študirala na Slovenskem glasbenem inštitutu Glasbene matice pri A. Rojcu in diplomirala z odliko na konservatoriju G. Tartini v Trstu. Študij je nadaljevala pri uglednih pedagogih, kot so A. Valdma (Estonija), M. Volčok (Rusija), P. Lang (Avstrija), I. Lo Porto, R. Risaliti, L. Toffolo (Italija), pri S. Gadijevu za didaktiko klavirja in s Triom di Parma za komorno glasbo. 2. stopnjo študija komorne igre je zaključila z odliko in pohvalo na konservatorija B. Marcello v Benetkah v razredu M. Somenzija in dosegla posebno štipendijo kot najboljša diplomantka študijskega leta. S polno oceno je diplomirala tudi na Konservatoriju G. Tartini v didaktiki klavirja. Osvojila je številne prve nagrade na mednarodnih glasbenih tekmovanjih (mesto Stresa, Torre Pellice, Gussago, Ispra, Villar Perosa, Rim, Velenje ...) in igrala za pomembne koncertne organizacije. Njeni učenci pogosto prejemajo nagrade na festivalih in glasbenih tekmovanjih. Od leta 1991 je učila klavir na tržaški Glasbeni matici, od leta 2017 pa je profesorica klavirja na glasbenem liceju Carducci-Dante v Trstu.

Francesca Cescon, rojena leta 1979 v Kalkuti, je študirala prečno flavto pri E. Caroliju in leta 1999 diplomirala na konservatoriju B. Marcellu v Benetkah, kjer je končala študij 2. stopnje iz solistične glasbe (F. Lotti) in komorne glasbe (L. Messinis) ter pri obeh dosegla najvišje ocene. Izpopolnjevala se je v sodobni glasbi na tečajih R. Fabbricianija in A. Morinijeve. Udeležila se je tečaja M. Carolija v Metzu za Acanthes in sodelovala na mojstrskem tečaju, ki ga je organiziral Klangforum Wien v okviru Biennale Musica v Benetkah. V Bologni se je udeležila tečaja sodobne glasbe, ki ga je organiziral ansambel FontanaMIX. Na konservatoriju italijanske Švice v Luganu je pod vodstvom M. Carolija diplomirala v Master of Advanced Studies in Contemporary Music. Diplomirala je tudi iz književnosti z nalogo o Luigiju Nonu in flavti, pridobila pa je tudi diplomo iz muzikologije in glasbene dediščine z delom "Nono in Dallapiccola, rispecchiamenti".

Duo Sagitta - Maria Iaiza in Luca Chiandotto
Maria Iaiza je zelo navdušena nad sodobno glasbo in se pogosto posveča temu repertoarju kot solistka ali kot glasbenica v komorni glasbi in ansamblih. Nastopila je na samostojnih koncertih za sezono DEstate v Milanu, za Bobbio Classica, za festival Satierose v Trstu s premiero Claudia Ambrosinija in za sezone, kot so Mittelfest, Piano City Pordenone, Veneto Contemporanea, Approdi in druge. Redno igra v klavirskem duu z Luco Chiandotto, zlasti na področju sodobne glasbe. Skupaj sta izvajala Mantro K. Stockhausna za festivala Trieste Prima in Piano City v Pordenonu. Na mednarodnem tekmovanju Città di Treviso je prejela prvo nagrado za sodobno glasbo. Specializirala se je pri A. d'Errico in M. G. Bellocchio v ansamblu Divertimento, sodelovala je s skladatelji, kot so S. Gervasoni, A. Solbiati in S. Sciarrino. Na konservatoriju G. Tartini je pod mentorstvom T. Trevisan z odliko pridobila akademsko diplomo druge stopnje iz klavirja, iz komorne glasbe pa z odliko in pohvalo. Študij komorne glasbe je nadaljevala na Kunstuniversitat v Gradcu pri C. Chouju.

Luca Chiandotto, dobitnik Brunellijeve nagrade za leto 2018, namenjene najboljšim italijanskim diplomantom preteklega leta, in finalist tekmovanja Bajićev klavirski memorial v Novem Sadu, je leta 2019 diplomiral iz klavirja z odliko in pohvalo ter častnim priznanjem. Izvedel je Bachovo Musicalisches Opfer. Obiskoval je tržaški konservatorij v razredu F. Zaccarie. Naslednje leto je kot študent A. Ikebe na Univerzi za umetnost v Gradcu (Kunst Universität Graz) z odliko zaključil podiplomski študij. Priznani profesorji, kot so M. Mika, B. Lupo, I. Veneziano, F. Libetta, D. Rivera, so pomembno prispevali k njegovemu izobraževanju. Kot solist je leta 2016 nastopil z orkestrom tržaškega konservatorija, leta 2018 pa z Beograjskim simfoničnim orkestrom. Nastopal je tudi v sezonah, kot so Asolo Musica, Mittelfest, ACM Trst. Izkušnje ima tudi na področju sodobne glasbe, saj je doslej izvedel že sedem svetovnih premier.